Pedro Almodóvar

Koža, v ktorej žijem

Koža, v ktorej žijem

Pôvodný názov: La piel que habito
Anglický názov: Skin I Live In, The

Krajina pôvodu: Španielsko   Rok výroby: 2011   Dĺžka: 118 min

Žáner:  dráma,

Oficiálny text distribútora / Obsah filmu:
Dvanásť rokov po smrti manželky, ktorá zahynula pri výbuchu auta, sa renomovanému plastickému chirurgovi Robertovi Ledgardovi podarilo vyvinúť odolný typ kože, ktorý by bol jeho manželku zachránil. Šarmantný muž posadnutý ideou, ktorá siaha za hranice bioetiky, sa nenechá odradiť ani v okamihu, kedy sa rozhodne svoj vynález testovať. V thrileri s prvkami melodrámy, natočenom voľne podľa románu Tarantula (Mygale) Thierryho Jonqueta, sa po viac ako dvadsiatich rokoch zišli ku spolupráci P. Almodóvar a jeho dávny obľúbenec A. Banderas. (ewabewa)

pozri trailerdiskusia ()

+0-

Komentáre


19:51 25.10.2011

avatar

Pius

Som Almodovarom nepoznamenany. Bol som...kym som nezhliadol tento filmik.
Cakal som vselico mozne, len toto nie. Ono sa tazko vyjadruje k tomuto dielu, ked nad nim este stale premyslam, a to uz je asi tyzden co som ho videl. Mam z neho zmiesane pocity. Dovod? Vnutorny rozpor medzi tym, co je spravne a co je lahke. Teraz ked nad tym premyslam, je velmi tazke napisat nieco o tomto diele, a nevyzradit nieco zasadne z deja. Stacia naznaky?
Film sa odohrava vo svojom imaginarnom svete akomsi mikrokozme. Konanie postav teda neovplyvnuje kauzalita vsedneho sveta. Spickovy chirurg (Banderas) postupne strati svojich najblzsich roznymi zhodami nahod a rozhodne sa vziat osud pevne za opraty a vykroci na cestu, ktora ma jediny mozny koniec. A tu nastupuje moja mala schizofrenia - vedel by clovek takto nenavidiet a pritom milovat jednu a tu istu osobu? Ma clovek akokolvek zraneny konat tak, aby sposobil len viac bolesti a utrpenia, akokolvek zasluzeneho? Kde je ta povestna hranica, kedy sa clovek zlomi a to iracionalne a pudove prevazi?
Zaujimave temy, aspon z mojho pohladu, tu nastolil Almodovar. Pekne sa pohrava s dosledkami, aj ked ako som spominal vyssie, ide o vlastny minisvet. Mozno to nebol zamer, mozno si namyslam ja a cele by som to mal brat lahko, ako Ezopovu bajku na konci s nejakym ponaucenim a usmevnym obratom.
Toto vsetko by bolo nemyslitelne bez kvalitneho hereckeho obsadenia. Priznam sa hned z kraja, ze nikoho okrem Banderasa som nepoznal. A asi ani nebudem. Pricinou je, ze cely film taha on svojim brilantnym charakterovym herectvom. Sekundovat mu mala nadherna (hlavne po "prerode" nadherna) Elena Anaya, ale pravda je taka, ze jednoducho nestacila. Respektive mna nepresvedcila o svojom hereckom umeni v tomto dieli, bola nevyrazna, predavala len svoju krasu a nesporny sarm.
Co mi velmi vadilo a bolo do oka bijuce boli vsadepritomne reklamy na rozne spotrebne tovary. Ci uz nadherne autosalonove najazdy na bieleho bavoraka alebo znacky televizorov zaplnajuce tretinu obrazovky az po dobu, kym aj ten, co chodi do kina spat si to zapameta. Este jedna scena bola podla mna nadbytocna a ta sa mi uzko spaja s poslednym "zaporom" filmu. Ako som pisal na zaciatku, nie som poznaceny reziserovym dielom a tak na mna mnozstvo vsade pritomnych "nude" scen bolo na prvykrat privela. Akosi stracali po stvrtom vyskyte na udernosti a boli az fadne. A to nie som nijak utlocitny a pruderny. Neskor som sa dozvedel, ze je vsetko ako ma byt, kedze toto bolo len akysi stredny priemer toho, co zvykne byt v jeho filmoch. Vsetkeho vela skodi...
Myslim si, ze 70ka je zasluzena a vystizna znamka.

++5-
70%

19:51 25.10.2011

avatar

Pius

Som Almodovarom nepoznamenany. Bol som...kym som nezhliadol tento filmik.
Cakal som vselico mozne, len toto nie. Ono sa tazko vyjadruje k tomuto dielu, ked nad nim este stale premyslam, a to uz je asi tyzden co som ho videl. Mam z neho zmiesane pocity. Dovod? Vnutorny rozpor medzi tym, co je spravne a co je lahke. Teraz ked nad tym premyslam, je velmi tazke napisat nieco o tomto diele, a nevyzradit nieco zasadne z deja. Stacia naznaky?
Film sa odohrava vo svojom imaginarnom svete akomsi mikrokozme. Konanie postav teda neovplyvnuje kauzalita vsedneho sveta. Spickovy chirurg (Banderas) postupne strati svojich najblzsich roznymi zhodami nahod a rozhodne sa vziat osud pevne za opraty a vykroci na cestu, ktora ma jediny mozny koniec. A tu nastupuje moja mala schizofrenia - vedel by clovek takto nenavidiet a pritom milovat jednu a tu istu osobu? Ma clovek akokolvek zraneny konat tak, aby sposobil len viac bolesti a utrpenia, akokolvek zasluzeneho? Kde je ta povestna hranica, kedy sa clovek zlomi a to iracionalne a pudove prevazi?
Zaujimave temy, aspon z mojho pohladu, tu nastolil Almodovar. Pekne sa pohrava s dosledkami, aj ked ako som spominal vyssie, ide o vlastny minisvet. Mozno to nebol zamer, mozno si namyslam ja a cele by som to mal brat lahko, ako Ezopovu bajku na konci s nejakym ponaucenim a usmevnym obratom.
Toto vsetko by bolo nemyslitelne bez kvalitneho hereckeho obsadenia. Priznam sa hned z kraja, ze nikoho okrem Banderasa som nepoznal. A asi ani nebudem. Pricinou je, ze cely film taha on svojim brilantnym charakterovym herectvom. Sekundovat mu mala nadherna (hlavne po "prerode" nadherna) Elena Anaya, ale pravda je taka, ze jednoducho nestacila. Respektive mna nepresvedcila o svojom hereckom umeni v tomto dieli, bola nevyrazna, predavala len svoju krasu a nesporny sarm.
Co mi velmi vadilo a bolo do oka bijuce boli vsadepritomne reklamy na rozne spotrebne tovary. Ci uz nadherne autosalonove najazdy na bieleho bavoraka alebo znacky televizorov zaplnajuce tretinu obrazovky az po dobu, kym aj ten, co chodi do kina spat si to zapameta. Este jedna scena bola podla mna nadbytocna a ta sa mi uzko spaja s poslednym "zaporom" filmu. Ako som pisal na zaciatku, nie som poznaceny reziserovym dielom a tak na mna mnozstvo vsade pritomnych "nude" scen bolo na prvykrat privela. Akosi stracali po stvrtom vyskyte na udernosti a boli az fadne. A to nie som nijak utlocitny a pruderny. Neskor som sa dozvedel, ze je vsetko ako ma byt, kedze toto bolo len akysi stredny priemer toho, co zvykne byt v jeho filmoch. Vsetkeho vela skodi...
Myslim si, ze 70ka je zasluzena a vystizna znamka.

++5-
70%

19:51 25.10.2011

avatar

Pius

Som Almodovarom nepoznamenany. Bol som...kym som nezhliadol tento filmik.
Cakal som vselico mozne, len toto nie. Ono sa tazko vyjadruje k tomuto dielu, ked nad nim este stale premyslam, a to uz je asi tyzden co som ho videl. Mam z neho zmiesane pocity. Dovod? Vnutorny rozpor medzi tym, co je spravne a co je lahke. Teraz ked nad tym premyslam, je velmi tazke napisat nieco o tomto diele, a nevyzradit nieco zasadne z deja. Stacia naznaky?
Film sa odohrava vo svojom imaginarnom svete akomsi mikrokozme. Konanie postav teda neovplyvnuje kauzalita vsedneho sveta. Spickovy chirurg (Banderas) postupne strati svojich najblzsich roznymi zhodami nahod a rozhodne sa vziat osud pevne za opraty a vykroci na cestu, ktora ma jediny mozny koniec. A tu nastupuje moja mala schizofrenia - vedel by clovek takto nenavidiet a pritom milovat jednu a tu istu osobu? Ma clovek akokolvek zraneny konat tak, aby sposobil len viac bolesti a utrpenia, akokolvek zasluzeneho? Kde je ta povestna hranica, kedy sa clovek zlomi a to iracionalne a pudove prevazi?
Zaujimave temy, aspon z mojho pohladu, tu nastolil Almodovar. Pekne sa pohrava s dosledkami, aj ked ako som spominal vyssie, ide o vlastny minisvet. Mozno to nebol zamer, mozno si namyslam ja a cele by som to mal brat lahko, ako Ezopovu bajku na konci s nejakym ponaucenim a usmevnym obratom.
Toto vsetko by bolo nemyslitelne bez kvalitneho hereckeho obsadenia. Priznam sa hned z kraja, ze nikoho okrem Banderasa som nepoznal. A asi ani nebudem. Pricinou je, ze cely film taha on svojim brilantnym charakterovym herectvom. Sekundovat mu mala nadherna (hlavne po "prerode" nadherna) Elena Anaya, ale pravda je taka, ze jednoducho nestacila. Respektive mna nepresvedcila o svojom hereckom umeni v tomto dieli, bola nevyrazna, predavala len svoju krasu a nesporny sarm.
Co mi velmi vadilo a bolo do oka bijuce boli vsadepritomne reklamy na rozne spotrebne tovary. Ci uz nadherne autosalonove najazdy na bieleho bavoraka alebo znacky televizorov zaplnajuce tretinu obrazovky az po dobu, kym aj ten, co chodi do kina spat si to zapameta. Este jedna scena bola podla mna nadbytocna a ta sa mi uzko spaja s poslednym "zaporom" filmu. Ako som pisal na zaciatku, nie som poznaceny reziserovym dielom a tak na mna mnozstvo vsade pritomnych "nude" scen bolo na prvykrat privela. Akosi stracali po stvrtom vyskyte na udernosti a boli az fadne. A to nie som nijak utlocitny a pruderny. Neskor som sa dozvedel, ze je vsetko ako ma byt, kedze toto bolo len akysi stredny priemer toho, co zvykne byt v jeho filmoch. Vsetkeho vela skodi...
Myslim si, ze 70ka je zasluzena a vystizna znamka.

++5-
70%

Komentáre cez Facebook


74%

Hodnotenie:

13 hlasov
*******

(Hodnotiť môžete až po prihlásení)

Réžia:

Hrajú:

Ďalej hrajú:

Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez, Fernando Cayo, Bárbara Lennie, Eduard Fernández, José Luis Gómez, Isabel Blanco


Obrázok z filmu

Koža, v ktorej žijem